21 Ocak 2012 Cumartesi

"FAŞİZMİN TEK POLİTİKASI VARDIR: SAVAŞ." NAZIM HİKMET

Bakıyorum işte aklım, kendi aklım, sen yoksun ellerimde. Oysa hangi yaramı deşsem sensizlik çıkıyor.

İnsan zavallı kalıyor herkesin türküsünü tutturunca. Kimse kendi türküsünü söylemiyor bir türlü. Üstelik diline doladığını kendinin sanıyor, canla başla savunuyor onu. Oysa hangi yarasını deşse o çıkıyor karşısına, o taklitçi maymunluğu.

Evet aklımı teslim etmişim genel geçere, herkesin türküsünü söylüyorum. Ben bir maymunum, bir kuklayım, gerçek bu. İtiraf ediyorum, kendi düşüncelerim değildi ağzımdan çıkanlar. İplerimi büyük bir güç tutuyor. Birileri tarih diyor, yüzleşme diyor, gidiyorum peşlerinden. Çünkü istemiyorlar kendi aklımla düşünmemi, istemiyorlar kendileri gibi olmamı.

Neredeyse feodal, aşiretçi bir Ortadoğulu olmadığıma üzüleceğim. Yozlaşmış Abbasi devlet faşizmini hortlatmadığım için kahrolacağım neredeyse. Kaynaklarını bir koltuğa, bir sözde ibadet özgürlüğüne satamadım diye çıldırıyorum. Tam bağımsızlık da neymiş, nemize gerekmiş. Kendi fabrikalarımızı kurmak bize harammış. Yurtta barış Dünya'da barış hayalmiş. Kadınların erkekler gibi güçlü olması artık yetermiş. Yine hep kadınlar ve çocuklar ezilecekmiş.

Evet, siz kazandınız Bay Okyanusötesi, satın aldınız işte... Evet siz kazandınız aşiretçiler, ırkçılar, yobazlar, işbirlikçiler, parababaları... Şimdi bir anı balolar, ilk kadın doktor, avukat, kaymakam, vali, mühendis... Şimdi anı köy enstitüleri, Hasan Ali Yücel, Tonguç... Şimdi anı Hollanda'ya, Mısır'a uçak satabilmek... Şimdi anı Kayseri Teyyare Fabrikası... Şimdi anı Sait Faik, Orhan Veli, Halikarnas Balıkçısı... Şimdi anı Adile Naşit'in eşarbı, İnek Şaban'ın gülüşü... Şimdi anı Türkan Saylan, Uğur Mumcu...

Evet, baylar, dönekler, münafıklar, fitneler siz kazandınız... Donattınız yurdu dört yönden ihalelerle, çuval çuval paralarla... İç işlerine karışılan komşular, üstümüze çevrilen nükleer füzelerle hayırlı olsun yeni cehennemimiz...

Biliyorum her şey karışınca patlatıverirsiniz bir savaş, ne olduğunu kimse anlamaz... Ne diyordu Nazım Usta: "Faşizmin tek politikası vardır: savaş!"

Hiç yorum yok:

İNSANIN HARCI

Uzun yolu seçmek zorunda değiliz: dur, gözle, fark et, yüzleş ve dönüştür. İnsan durup kendini gözlemleyince yanlış yanlarını görür ve onlar...